طرز تهیه شیرینی خانگی
نوشته شده توسط : ahora

20 Easy Dessert Bars You Can Make For All Your Last-Minute Guests

. طرز تهیه نان خامه ای شیرینی خانگی برای روزهای قرنطینه
مواد لازم برای 12 عدد نان خامه ای:

آب: یک پیمانه
نمک: یک هشتم قاشق مرباخوری
تخم مرغ: 4 عدد
کره: نصف پیمانه
آرد: یک پیمانه
خامه زده شده: به میزان لازم
مراحل تهیه نان خامه ای خانگی:

فر را روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. کره، آب و نمک را در یک ظرف مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. آرد را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید تا خمیر شود.

مواد را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود. سپس تخم مرغ ها را جداگانه اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شود. خمیر را به اندازه یک چهارم پیمانه با فاصله در سینی حاوی کاغذ روغنی بریزید و به مدت نیم ساعت، تا زمانی که پف کند و کمی طلایی شود، در فر قرار دهید.

هر کدام را با استفاده از نوک چنگال سوراخ کنید تا حباب هوا خالی و کاملا سرد شود. سپس از وسط برش زده و اگر داخلش خمیر است خالی کنید و با خامه زده پر کنید.

آموزش پخت 8 نوع شیرینی خانگی فوق العاده در روزهای قرنطینه

2. طرز تهیه شیرینی رولت مخملی خانگی برای روزهای قرنطینه
مواد لازم برای تهیه شیرینی رولت مخملی خانگی:

تخم مرغ: 4 عدد
آرد: 3/4 پیمانه
شکر: 3/4 پیمانه
وانیل: یک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر: 1/2 قاشق چای خوری
رنگ خوراکی قرمز
اسانس توت فرنگی و یا بادام و یا رازبری
خامه فرم گرفته
مراحل تهیه شیرینی رولت مخملی خانگی:

آموزش پخت 8 نوع شیرینی خانگی فوق العاده در روزهای قرنطینه

فر را روی 450 درجه فارنهایت روشن کنید. سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید، سفیده تخم مرغ را با همزن با دور تند می زنیم تا کاملا سفید و سفت شود به حدی که وقتی ظرف را برمیگردانیم نریزد.

شکر، اسانس، وانیل و زرده تخم مرغ ها را خوب با همزن برقی می زنیم تا حجمشان 2 برابر شود و رنگش کرمی شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم الک می کنیم تا یکدست شود و به آرامی آرد را داخل مواد مخلوط شده الک می کنیم و به آرامی همه مواد را مخلوط می کنیم.

نباید زیاد هم بزنیم همین که آرد قاطی مواد شود کافیست. بعد رنگ خوراکی قرمز را اضافه و مخلوط می کنیم. نصف سفیده تخم مرغ را اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم همزن را کنار می گذاریم.

نصف دیگر سفیده را اضافه می کنیم و با یک لیسک دورانی و آرام مخلوط می کنیم. کف سینی شیرینی پزی را کاغذ روغنی پهن می کنیم و همه جای آن را با برس روغن می مالیم.

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی خانگی مایه کیک را در سینی به سایز 31 در 31 سانتی میریزیم. روی آن ر با لیسک صاف می کنیم و داخل فر می گذاریم به مدت 5-7 دقیقه یا تا وقتی روی اسفنجمان طلایی شود.

بعد از پختن آن را بیرون می آوریم و یک کاغذ روغنی پهن می کنیم و سینی را برمی گردانیم روی کاغذ روغنی و کاغذ اسفنج را جدا می کنیم و با همان کاغذ رولش می کنیم، روی آن یک حوله تمیز میندازیم میگذاریم تا خوب خنک شود.

بعد رول را باز می کنیم در آن خامه میزنیم. اگر دوست داشتید یک ردیف از برش های خرد شده توت فرنگی یا رازبری را هم می توانید بچینید و دوباره رولش می کنیم، بعد بگذارید داخل یخچال به مدت 1-2 ساعت تا خودش را خوب بگیرد و بعد برش بزنید.

آموزش پخت 8 نوع شیرینی خانگی فوق العاده در روزهای قرنطینه





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: